המדריך לתכנון מטבח פונקציונאלי

שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

מי שעבר הרבה דירות שכורות יודע שאחד המקומות החשובים בבית הוא המטבח וכמה חשיבות יש לתכנון שלו כאשר הבית הוא שלכם. חלומה של כל אישה וגבר שאוהבים לבשל, שהמטבח שלהם יהיה מטבח יפה ובעיקר נוח ופונקציונאלי. ואיך מתכננים מטבח פונקציונאלי? הכנו לכם מדריך שיעזור לכם במשימה.

הכל מתחיל ברשימת ציוד

תכנון מטבחים באזור הקריות מתחיל ברשימת ציוד. למה הכוונה? הכוונה לכלים, המכשירים, הקופסאות וכל דבר שאתם מתכננים לאחסן בתוך המטבח שלכם. יש לכך חשיבות רבה כי המטבח ברובו הוא שטח אחסון. אם תדעו כמה ציוד יש לכם ופחות או יותר כמה ציוד תצטרכו לאחסן, תוכלו לתכנן את המיקום הדרוש לכם.

3

הפיכת הרשימה לקבוצות ומיקומים

לאחר שאתם יודעים מהי רשימת הציוד שתהיה לכם במטבח, כעת יש לחלק אותה לקבוצות. קבוצת הסירים, קבוצת הסכו"ם, קבוצת הקופסאות, מגבות מטבח וכדומה. לכל דבר שהולך להיות במטבח תהיה קבוצה שהוא קשור אליה. סידור הציוד בקבוצות יאפשר לכם יצירת תכנון מגירות וארונות שהוא יותר נכון וחלוקה נכונה בניהם.

שרטוט ראשוני של המטבח ללא התחשבות במיקום הקיים

כעת, עליכם לשרטט את המטבח שלכם על פי קבוצות המיקומים. כאשר מתכננים מטבחים באזור הקריות בתוך תכנון משורטט, הרבה יותר קל לדמיין איך המטבח יראה וגם הרבה יותר קל לדעת שלכל פריט יש את המקום הנכון לו.

מדידה של המקום שבו הולך להיות המטבח

כעת, כאשר אתם כבר יודעים מה כמות המגירות שאתם צריכים, זה הזמן למדוד. תכנון מטבחים באזור הקריות מתבסס על מדידה נכונה של המקום. המדידה תאפשר לכם לדעת את צורת המטבח הפונקציונאלית ביותר וגם את גודל המגירות והארונות. לפי גודל המגירות והארונות תוכלו לדעת האם יש צורך בשתי מגירות סירים לדוגמה ולא אחת.

שינוי מיקומים על פי סדר העבודה במטבח

סדר העבודה במטבח הוא חשוב. סדר העבודה נקבע על פי צורת הבישול. כך לדוגמה, יש לקחת בחשבון שלפני שאנו מתחילים לבשל, אנו מוציאים מצרכים אותם אנו שמים על משטח העבודה. לכן, משטח העבודה צריך להיות מספיק קרוב על מנת שנעביר את המצרכים בזרימה אליו. יש לשים לב שמהמשטח אנו עוברים אל הכיריים או התנור ולכן משטח העבודה צריך להיות קרוב גם אליהם. בשל כך, המון פעמים אי במטבח הוא פתרון נוח.

בחירת חומרים מהם יהיה עשוי המטבח

חומרים מהם יהיה עשוי המטבח הם חשובים גם עיצובית אבל גם פרקטית. התאימו את סוג החומר לסוג העיצוב שאתם מעוניינים בו ובכל עיצוב בחרו בחומרים עמידים לטווח ארוך. כיום קיימים חומרים עמידים מאוד כמו סוגים שונים של פולימרים המציעים יופי עיצובי יחד עם עמידות לזמן רב. אל תתפשרו על החומרים, המטבח הולך לשמש אתכם להרבה שנים.

מחפשים דילים משתלמים​ בנושא ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

מאמרים נוספים