החשיבות של יצירת קשר חם, אוהב וצמוד של ההורה עם התינוק

שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

ישנם יתרונות רבים לחיבור חזק בין תינוק להורים.

תינוקות שיש להם קשר חזק עם הוריהם נוטים להיות בטוחים ושלווים יותר, והם מסוגלים להתמודד טוב יותר עם לחץ. הם גם נוטים להיות יותר חברתיים ובעלי כישורי שפה טובים יותר.

ההשפעה של קשר חזק בין התינוק להורה, על ההורה

הורים שיש להם קשר חזק עם התינוקות שלהם מרגישים קשורים יותר לילדיהם.

הם גם מרגישים קרובים יותר אחד לשני ונהנים יותר מהורות. קשר חזק עם התינוק יכול להיווצר על ידי בילוי עם תינוקכם, מענה לצרכיו, דיבור איתו, משחקים שונים (כמו פיקה בווו וכו'), שירת שירי ערש או קריאת ספרים ביחד.

גם ההיפך נכון; קשר חלש בין תינוק להורים יכול לגרום לבעיות לילד.

תינוקות חסרי ביטחון נוטים לבכות יותר, מתקשים לפתח מיומנויות חדשות והם גם עשויים להיות נצמדים כפעוטות, מה שיכול להשפיע על מידת ההסתגלות שלהם לגיל הרך. בעיות עם חוסר ביטחון יכולות להימשך גם בבגרות.

החשיבות של הקשר בחודשים הראשונים בחיי התינוק

בחודשים הראשונים לחיים, נסו להחזיק את תינוקכם לעתים קרובות ככל האפשר.

אם קשה לכם להחזיק אותו כל הזמן על הידיים, אתם יכולים להשתמש בעזרים כמו מנשא לתינוק, שיכולים להקל עליכם בנשיאת והחזקת התינוק וגם יש להם יתרונות רבים.

הגיבו לבכי של תינוקכם מיד והאכילו אותו לפי דרישה, גם אם זה אומר לקום באמצע הלילה. הקפידו להסתכל על התינוק שלכם כאשר הוא מדבר איתכם וליצור קשר עין.

דברו עם התינוק שלכם על מה שאתם עושים ותנו שמות לחפצים בבית. שירו לתינוק שירי ערש וקראו סיפורים ביחד. כל הדברים הללו יעזרו לכם לחזק את הקשר בינכם לבין תינוקכם.

לסיכום

בניית קשר חזק עם תינוקך הוא אחד הדברים החשובים ביותר שאתה יכול לעשות כהורה. זה יעזור להם להיות בריאים, מאושרים ובטוחים בחיים.

יש כל מיני דברים שאתם יכולים לעשות על מנת לחזק את הקשר, אבל העיקרון הכללי הוא – שימרו על תקשורת עם התינוק שלכם, תנו לו חום ואהבה והיו ערניים לצרכים שלו, במיוחד בחודשים הראשונים לחייו.

אם תהיו שם בשבילו הוא יוכל לפתח ביטחון עצמי, שישפיע עליו לא רק בינקות, אלא גם בחיים הבוגרים, יש לזה השלכות גדולות על חייו. לכן הקפידו להיות אוהבים, חמים וזמינים.

מחפשים דילים משתלמים​ בנושא , ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

מאמרים נוספים