למה כדאי להתאמן באופן מבוקר?

שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

אחת הטעויות הנפוצות אצל מתאמנים חדשים, לא מנוסים ונלהבים, היא שהם נכנסים לאימונים גופניים בהתלהבות יתרה, באופן לא מבוקר, מתוך מחשבה שאם הם יתאמנו כמה שיותר, אז הם יתחזקו ויהיו "טובים" יותר. הבעיה היא, אימון לא מבוקר יכול לגרום לנזקים משמעותיים מבחינה פיזית, נזקים שיכולים להשבית אותם לתקופה ארוכה ואולי אפילו לסיים את "הקריירה" שלהם.

אחת העצות החשובות ביותר שכל מאמן נותן למתאמנים שלו, לא משנה באיזה גיל הם, לא משנה אם מדובר במתאמנים מקצועיים או חובבנים, היא להתאמן בצורה סדירה, מבוקרת, ולתת לגוף להתאושש ולשקם את עצמו. לתהליך השיקום של הגוף יש חשיבות גדולה בשביל שהמתאמן יוכל לקום למחרת ולהתאמן שוב.

ישנן פציעות שונות שנגרמות כתוצאה מאימון לא מבוקר. למשל, קרע בגיד אכילס. מדובר על פציעה מאוד שכיחה אצל לא מעט ספורטאים, כתוצאה מעומס רב באימונים ובתחרויות, כתוצאה מתהליך אימון לא נכון (למשל, אם לא עושים חימום כראוי או מתאמנים בעוצמה גבוהה ולא באופן הדרגתי) ולעיתים גם מדובר בפציעה שנגרמת כתוצאה מתנועה לא נכונה.

קרע בגיד אכילס (חלקי או מלא) נוצר כתוצאה מכיווץ חזק ולא רצוני בשריר התאומים, השריר שנמצא מעל האכילס. אומנם הגיד הוא חלק מאוד חזק, אך הוא מאוד פגיע, והרבה פעמים אפשר לראות ספורטאים תופסים את שריר התאומים במהלך אימונים ומשחקים, ולאחר מכן מתברר שהתחושה שהם חווים, כיווץ בשריר, גרם להם לקרע.

כיצד אפשר להימנע מפציעה שכזו?

כאמור, בשביל להימנע מפציעה כמו קרע בגיד אכילס, יש לוודא שעושים אימון מסודר ומבוקר. זה אומר שני דברים: ראשית, האימון חייב להיות מקצועי, מסודר על פי תוכנית, בהתאם ליכולות של המתאמן ובהתאם לרמתו. באופן טבעי, מתאמן צעיר לא יקבל את אותה תוכנית שמקבל מתאמן ותיק. ההשפעות של התוכנית יהיו שונות על כל אחד מהם.

שנית, האימון חייב להיות מבוקר. הוא צריך להיות במסגרת זמן סבירה, בעצימות שמתאימה לשלב בו המתאמן נמצא, הוא חייב להיות מבוסס על כניסה איטית לאימון ולא כניסה מהירה. חשוב לציין גם, אימון מבוקר אומר שהמתאמן מכין את עצמו לאימון בצורה נכונה.

כיצד מתכוננים לאימון בצורה חכמה

כשמדברים על אימון מבוקר, הכוונה היא לדעת כיצד להגיע לאימון בצורה נכונה. כלומר, יש לצרוך תזונה מתאימה (חלבונים) על מנת לתת לגוף את המרכיבים החיוניים בשבילו על מנת שיתחזק, בפרט בשרירים.

כמו כן, המתאמן חייב לעשות תרגילי חיזוק שונים, שעובדים על כל קבוצות השיר בגוף כולל גב, שכמות, רגלים, ידיים וכתפיים. מעבר לתרגילי חיזוק, צריך גם להקפיד ולישון היטב בשביל שהגוף יוכל להתאושש אחרי כל אימון או תחרות. בצורה כזו אפשר לעזור לו להימנע מפציעות.

בסופו של דבר, חשוב לדעת, פציעות הן חלק מהעניין אך זה לא אומר שחייבים להיפצע, ובהחלט אפשר להקטין את הסיכויים עם עובדים בצורה נכונה ומבוקרת.

מחפשים דילים משתלמים​ בנושא ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

מאמרים נוספים