שירותי מחשוב לעסקים –  הרבה יותר מתוכנות למחשב

שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

אנשים שלא מכירים לעומק את הנושא של שירותי מחשוב עבור עסקים קטנים וגדולים, נוטים לחשוב לא פעם שמדובר בעיקר על התקנה ושימוש בתוכנות ניהול או תוכנות עבודה שונות, בין אם מדובר בתוכנות כמו חלונות, אופיס, תוכנות ניהול משרד ועוד. במאמר זה אנחנו נראה שזה לא בדיוק כך, זה רק חלק אחד משירותי מחשב שניתנים לעסקים.

כשאנחנו מדברים על שירותי מחשוב לעסקים, עלינו לעשות חלוקה בין מגוון אמצעים ושירותים שתחום זה מתעסק בו. אומנם, ברוב המקרים החברות שמספקות שירותים אלו לעסקים, ידעו לספק את כל האפשרויות השונות, אך כל שירות יוגדר בצורה אחרת, גם אם באופן כללי, בהתבוננות על התמונה הרחבה, הרי שמדובר בשירותי מחשוב באופן כללי.

לפני שניכנס לעומק העניין, חשוב להבהיר, היום ולא ניתן לנהל עסק בצורה רצינית ויסודית מבלי להזמין שירותי מחשוב לעסקים מגורם מקצועי שמתמחה בכך. זה בלתי אפשרי משתי סיבות: ראשית, מרבית העבודה של בתי עסק מתבצעת דרך מחשבים על המכלול הרחב של השירותים שקשורים אליהם. שנית, מדובר על שרשרת של שירותים, אחד קשור לשני. אי אפשר להשתמש בשירות אחד בפני עצמו, כל השירותים קשורים זה בזה.

מאילו שירותי מחשוב העסק שלנו יכול ליהנות?

כאמור, שירותי מחשוב לעסקים אינם כוללים אך ורק התקנה ושימוש בתוכנות בסיסיות או אפילו מתקדמות. מדובר במגוון רחב של שירותים מעבר לכך. החל מהתקנת מערכות תקשורת בעסק, פתרונות אינטרנט ורשת, תשתיות טלפוניה, שירותי ענן וגיבוי שרתים חיצוניים, שירותי הטמעה של תוכנות ומערכות, שירותי HELP DESK  וטכנאי מחשבים ועוד.

בשביל להבין כיצד כל השירותים קשורים אלה באלה, נציג מצב בו אנחנו מתקינים תוכנה במחשב, אם נרצה שהיא תעבוד ונוכל להשתמש בפונקציות השונות שלה, בפרט בכל מה שקשור לשירותי אונליין, אז עלינו להתקין מערכות תקשורת, ליהנות מפתרונות אינטרנט יעילים, לחבר את התוכנה והמידע שהיא מספקת לנו לשרתי ענן וגיבוי, ואם נתקל בבעיות, אז נצטרך להשתמש בשירותי מומחים, כולל HELP DESK.

לכן, אנחנו לא יכולים לבחור בגורם שיספק לנו אך ורק שירותי תוכנה, וכן אנחנו לא יכולים לייצר תהליך עבודה יעיל ואיכותי, אם לא נדע לייצר את כל השרשרת הנדרשת עבור שירותי המחשוב בעסק.

כיצד העסק שלנו יכול ליהנות משירותי מחשוב ברמה גבוהה?

אפשר לחלק את התשובה לשאלה כיצד ליהנות משירותי מחשוב ברמה גבוהה לשני חלקים. החלק הראשון מתייחס לעובדה, שאם אנחנו רוצים ליהנות משירותי מחשוב איכותיים, עלינו לאפיין בצורה נכונה את הצרכים של העסק, מה בדיוק אנחנו צריכים ומה התקציב שעומד לרשותנו בשביל שנוכל ליהנות מכך.

החלק השני של התשובה המתייחסת לחברה אליה נפנה בשביל לקבל את השירות. עלינו לוודא שהיא יכולה לספק לנו את כל השירותים הנדרשים לנו, ברמה הגבוהה ביותר שיש.

מחפשים דילים משתלמים​ בנושא ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

מאמרים נוספים